Lettergrootte aanpassen: Normaal - Groot - Extra groot

Ons team

Wij zorgen er voor dat alle kinderen een aangename leerrijke schooltijd hebben. Je zal ons snel leren kennen.

Directeur van de school is mevr. Christel Noels

Onze klastitularissen zorgen voor onderwijs op maat van elk kind in een veilige, geborgen en uitnodigende leeromgeving zodat de kinderen optimale leerkansen krijgen.

• De Bijzondere Leermeester Individueel Onderwijs (BLIO) zorgt voor een extra differentiatie binnen de niveauwerking en de pedagogische eenheden.
  • De Bijzondere Leermeester voor Opvoedkundige Activiteiten (BLOA) ondersteunt en geeft mee vorm aan het pedagogische kader.
  • De Leermeester levensbeschouwing. Ritmica is een pluralistische school. Daarom is er keuze tussen lessen godsdienst (rooms-katholiek, protestants, islamitisch of joods) of niet-confessionele zedenleer.
  • De Leermeester lichamelijke opvoeding (LO) begeleidt het turnen en het zwemmen.
  • De kinesitherapeut ondersteunt de grof motorische ontwikkeling van het kind, zowel individueel als in groep.
  • De logopedist ondersteunt de taalontwikkeling van het kind, zowel individueel als in groep.
  • De ergotherapeut ondersteunt de fijn motorische ontwikkeling van het kind, zowel individueel als in groep.
  • De orthopedagoog coördineert de orthopedagogische werking van Ritmica en staat garant voor een geïntegreerde werking.

Begeleider Geïntegreerd Onderwijs (GON) ondersteunt en begeleidt leerlingen met een beperking (type 2, 4, 6 of 7) in het gewoon onderwijs.

De ondersteuner biedt ondersteuning aan een kind (type 3, 9, BA) of leerkracht in het gewoon onderwijs.